register

Що таке діджіталізація?

Назад
25
Січ 2022

Діджиталізація – це перетворення бізнесу за допомогою інформаційних технологій. Під визначення «діджиталізація» підпадає і створення сайту, і представництво у соціальних мережах.

Сьогодні важко зустріти людину, яка не мала б у своєму розпорядженні бодай якогось пристрою, що використовує цифрові технології. Практично у кожного є смартфон або мобільний телефон, у багатьох у будинку є телевізор, пічка СВЧ, комп’ютер, пральна та посудомийна машина, холодильник, пилосос та багато інших пристроїв, що все більш насичуються цифровою електронікою. На відміну від аналогової, вона працює набагато надійніше, забезпечуючи все більше можливостей, причому іноді абсолютно несподіваних.

Діджиталізація підвищує продаж бізнесу через:

  • вихід на інтернет-аудиторію;
  • залучення цільової аудиторії через додаткові послуги;
  • підвищення лояльності клієнтів;
  • автоматизацію процесів у відділі продажів.

Опосередковано продажі зростають і за рахунок оптимізації HR-процесів, впровадження єдиної бази знань для швидкого навчання співробітників.

Перехід з офлайну в онлайн

Бізнес буде перенесено до інтернету незалежно від бажання його власника. Клієнту достатньо відзначити компанію на Google або Яндекс картах та розмістити відгук. Тому краще бути проактивним та почати дбати про свою репутацію заздалегідь. Вихід в онлайн дає бізнесу доступ до загальнонаціонального та міжнародного ринку.

Бізнес онлайн це:

  • Швидкість старту – створити сторінку на маркетплейсі можна в кілька кліків.
  • Вартість – відкрити інтернет-магазин з базовими функціями можна безкоштовно або майже безкоштовно.
  • Підвищення довіри – онлайн присутність підвищує довіру до офлайн продавця. Усі ми шукаємо в інтернеті інформацію про компанію перед покупкою.
  • Збір додаткової інформації – ведення торгівлі в інтернеті дозволяє збирати інформацію про уподобання користувачів.
  • Можливість виходу на вузькоспрямовані ніши ринки – продавати рідкісні монети в інтернеті простіше, ніж у провінційному місті.

Бізнес в онлайні має на увазі:

  • залучення цільового трафіку коштує часу та грошей, без навичок інтернет-маркетингу можно легко злити рекламний бюджет;
  • підтримка – потрібно постійно бути на зв’язку з клієнтами, відповідати на e-mail, на запитання в чаті та по телефону;
  • конкуренція – з розширенням аудиторії збільшується і кількість конкурентів;
  • клопоти з доставкою та оплатою – потрібно бути готовим, що частина посилок повернеться без оплати.

Які переваги несе діджиталізація для бізнесу

За рахунок діджиталізації значно покращується та стає більш гнучким послуги чи товари, які компанії продають на ринку. Діджиталізація безпосередньо впливає на такі компоненти бізнесу: лояльність покупців, клієнтський досвід, якість та ціна. На кожному з них ми зупинимося детальніше

Лояльність покупців
Бізнес тримається на лояльних покупцях. Є прямий взаємозв’язок між здатністю бізнесу до інновацій, клієнтським досвідом та лояльністю клієнтів.

Клієнтський досвід
Технології покращують сервіс через різні інструменти:

  • круглодобову підтримку за допомогою чат-ботів та розумних голосових помічників;
  • надсилання індивідуалізованих пропозицій на основі даних про уподобання користувачів;
  • підвищення прозорості за допомогою інформативних особистих кабінетів;
  • демонстрація продуктів за допомогою віртуальної реальності.

Клієнти швидко звикають до найвищих стандартів обслуговування. Наприклад, сучасна служба доставки без можливості відстеження посилки по трек-номеру вже не сприйматиметься серйозно.

Якість
Використання на виробництві розумних сенсорів та Інтернет речей дозволяє вносити коригування у процес виготовлення. Це підвищує якість продукції, отже – і задоволеність клієнтів.

Ціна

Автоматизація знижує собівартість товару. А якщо підключити аналітику великих даних, ціну можна коригувати залежно від купівельних можливостей та ситуації на ринку.

Автоматизація у відділі продаж

Використання CRM-системи підвищує ефективність продажів. Наприклад, CRM автоматизує керування лідами, введення даних, надсилання пропозицій та складання звітів. Більш просунуті рішення можуть прогнозувати прибуток і проводити бухгалтерські розрахунки.

Згідно з дослідженням Nucleus Research від 2014 року, 1 долар, інвестований у CRM, дає 8,71 доллара повернення. Є і нові дослідження про інвестиційну привабливість CRM-рішень, але всі вони проведені самими постачальниками CRM.

При цьому ефективність CRM залежить від географії бізнесу. Це ефективно як у Північній Америці, і у Азії.

Щоб впровадити CRM, бізнес повинен упорядкувати та оцифрувати процеси:

  1. Уніфікувати клієнтську базу.
  2. Розробити воронку продажів.
  3. Підключити IP-телефонію.
  4. Синхронізувати канали комунікації.

Далі співробітників потрібно навчити роботі з новим ПЗ(програмне забезпеченням) і пояснити, як розраховуватиметься їхня продуктивність.

Впровадження CRM приносить певну користь, але максимальний ефект досягається при подальшій інтеграції з іншими бізнес-процесами, наприклад з ERP, і зовнішніми постачальниками даних.

Наш кейс

Наш клієнт займається організацією концертів на території США. Він домовляється із зірками, продає квитки, орендує приміщення. Ще недавно організатор продавав квитки переважно у касах концертних залів, також на сайті зразка 2000-х років. Однак він розумів, що люди все більшу перевагу віддають покупкам онлайн на сучасних зручних сайтах, де є вибір місця та оплата зручною платіжною системою. Це нова звичка користувача, і їй потрібно відповідати.

Кейс Ticket Impulse

Організатор вчасно вирішив трансформувати свій бізнес разом із сучасними тенденціями та звернувся до WebCase за розробкою майданчики з продажу квитків.

Вже в перші місяці, після запуску платформи, продаж збільшився на 19%.

Диджиталізація продажу квитків мала одразу кілька «козирів»:

  1. У покупця немає часу подумати між бажанням і рішенням – “побачив вивіску – захотів – купив”. При офлайн-продажах було так: «побачив вивіску — захотів — запланував піти та купити». Частина людей не сягала етапів покупки.
  2. Онлайн майданчик дав можливість вийти на новий ринок збуту. Реклама в інтернеті в 5 разів ефективніша, оскільки вона веде одразу на сторінку, де можна купити товар.
  3. З’явився мобільний додаток. Він дозволяє взаємодіяти з клієнтською базою та рекламувати їм нові заходи, оскільки відвідування заходів можна прирівняти до регулярних покупок.

У яких сферах застосовується діджиталізація

Розвиток електроніки, а також комп’ютерних та мережевих технологій, зокрема, призвели до того, що була досягнута свого роду «критична маса», що дозволяє зробити стрибок практично у всіх сферах життєдіяльності кожної окремої людини та всього суспільства загалом. З’явилися можливості, які раніше вважалися чимось фантастичним, і багатьма сприймалися як надмірне, необов’язкове. Але зараз вже не тільки далекоглядні керівники розуміють, що діджиталізація це саме те, що необхідно для остаточного переходу з аналогових технологій, що домінували в індустріальну епоху, на новий рівень.

Цифрова трансформація суспільства, виконана з урахуванням усіх його потреб, здатна кардинально змінити (і змінює вже зараз) сприйняття навколишнього світу. З її допомогою забезпечується геометричне зростання ефективності взаємодії структурних підрозділів, включаючи приватний та державний сектор.

Бізнес

Першими, звісно, ​​почали змінюватися приватні компанії. Саме у комерційній діяльності оптимальна організація бізнес-процесів дозволяє отримати максимально швидкий економічний ефект. І чим менша організація, тим гнучкіша вона може змінювати свою інфраструктуру, підлаштовувати її під конкретну ситуацію.

Якщо ви не до кінця розумієте, що означає слово діджиталізація, то вам варто звернути свою увагу на роботу, наприклад такого гіганта, як Amazon. Капіталізація цієї компанії на кінець серпня 2021 року перевищила 1,67 трлн доларів! Адже підтримка всіх її бізнес-процесів здійснюється саме у цифровій формі!

Завдяки діджиталізації бізнес може отримати: збільшення прибутку, автоматизувати документообігу, зробити зручним корпоративну мережу, спростити роботу з клієнтами.

  • Збільшення прибутку

Діджил технології дозволяють так організувати робочий процес, що витрати, необхідні на їх підтримку, істотно зменшуються, а значить, збільшується чистий прибуток. Крім того, значно розширюється коло потенційних клієнтів. Наприклад, покупцю необов’язково пройти вулицею повз вітрину магазину, щоб дізнатися про нього, зайти всередину і купити те, що там пропонують. Грамотно побудований інтернет-магазин здатний приносити не менше прибутку, ніж величезний комплекс, який торгує такими самими товарами.

  • Автоматизація документообігу

Діджиталізація та цифровізація дає можливість відмовитися від ведення паперової бухгалтерії та взагалі від традиційного документообігу в цілому. Взаємодія окремих структурних підрозділів здійснюється з максимальною швидкістю, що дозволяє заощаджений час використовувати для збільшення продуктивності праці. Крім того, зменшується ймовірність помилок, оскільки знижується вплив людського фактора, оскільки окремі модулі цифрової інфраструктури беруть на себе багато важливих функцій співробітників.

  • Зручна корпоративна мережа

Кожному працівнику може бути надана можливість постійно перебувати на зв’язку, використовуючи, наприклад, корпоративну мережу. Це не тільки дасть виграш у часі, але й дозволить отримати захищений доступ до бази даних, якою володіє ваша компанія, причому на рівні спеціально наданому даному конкретному співробітнику.

  • Спрощує роботу з клієнтами

Збільшується швидкість обробки замовлень, оскільки багато операцій здійснюються в автоматичному режимі. А деякі інтернет-магазини взагалі вже працюють практично без залучення людей, де в цьому немає особливої ​​необхідності. При цьому, використовуючи інтуїтивно-зрозумілий інтерфейс, клієнт отримує можливість самостійно оформити замовлення та контролювати його виконання на будь-якому етапі.

Медицина

Серед усіх можливих областей застосування медицина є однією з найконсервативніших. Але тут є можливість оптимізації роботи лікарів та інших співробітників, задіяних у цій сфері.

Найбільш наочним прикладом може бути переведення паперових бухгалтерських документів у цифрову форму. Велику користь приносить програмне забезпечення, призначене для автоматизації обліку спеціалізованого обладнання, а також контролю наявності та обігу медичних препаратів.

Нещодавно було прийнято рішення видавати лікарняні листи в електронній формі. Не лише спрощує ведення документації, а й мінімізує ймовірність різних зловживань. Сьогодні стало набагато простіше отримати результати зданих аналізів – всю інформацію від лікаря можна отримати пацієнтом в електронному вигляді з використанням спеціалізованих систем або просто шляхом передачі через популярні месенджери.

Освіта

Система освіти також піддається цифровій трансформації. Особливо великі зміни відбуваються під тиском обставин, і у цьому величезну роль відіграла пандемія, яка з 2019 року охопила весь світ. Наприклад, дистанційне навчання стало не просто засобом, за допомогою якого вдається значно підвищити рівень комфорту учнів та викладачів. Воно дозволяє мінімізувати кількість контактів, запобігаючи поширенню вірусних захворювань, що особливо передаються повітряно-крапельним шляхом.

Діджиталізація дозволяє розширити коло осіб, котрим навчання стає доступним. Вже сьогодні сучасний рівень системи освіти дозволяє жити у найвіддаленішому селі та навчатися при цьому у місті. Поки щоправда це більше стосується не України, а більш розвинених країн. Але й у нас відбуваються поступові зміни.

Вона допомагає отримати доступ до найрізноманітніших баз знань провідних університетів світу. А спеціально розроблені системи дозволяють проходити регулярне тестування і навіть отримати сертифікат про закінчення того чи іншого ВНЗ.

Транспорт

Ефективність пасажирських і вантажних перевезень особливо залежить від оптимальної організації роботи різних служб, покликаних допомогти з логістикою. Утримання транспортних засобів та шляхів сполучення вимагає постійних фінансових вкладень, тому їх повне завантаження може забезпечити необхідний рівень рентабельності. Залучення нових клієнтів, підтримання контакту з постійними замовниками, автоматизація продажу квитків та оформлення замовлень на вантажоперевезення – ось тільки найочевидніші області, в яких потрібне використання спеціально розробленого ПЗ.

Бізнес, медицина, транспорт, освіта, виробництво товарів та надання послуг може приносити набагато більше користі і буде більш ефективним, якщо зробити їхню оптимізацію, застосувавши сучасні інформаційні технології. І якщо ще до кінця не зрозуміли, що таке діджиталізація і навіщо вона потрібна, то будьте певні – більшість ваших конкурентів розуміють це майже напевно.

Вихід на цільову аудиторію

Однієї лише онлайн присутності недостатньо для підвищення рівня продажів. Потрібно залучити цільовий трафік на свій сайт або самому виходити на майданчики, де проводить час ЦА. І тому існує понад 200 маркетингових каналів.

Перерахувати всі ці інструменти у межах однієї статті неможливо. Тому наведемо коротке зведення основних каналів цифрового маркетингу:

  • SEO-просування – оптимізація сайту для пошукових систем;
  • Контекстна реклама – платна реклама в Google та Яндекс;
  • SMM – просування сторінки в соцмережах;
  • таргетинг – платна реклама в соцмережах за заданими критеріями;
  • email маркетинг;
  • медійна реклама – банери та відеоролики.

Вихід в Інтернет також відкриває інший інструмент – freemium-послуги. У цій моделі базові послуги надає бізнес безкоштовно, а гроші бере за додатковий сервіс.

Наш кейс

У WebCase звернулася київська компанія “Феодал”, яка готує документи на продаж землі. Щорічно відкриваються сотні нових компаній, що надають аналогічні послуги, і боротися за клієнтів стає дедалі складніше.
Кейс Brok

У компанії вирішили надавати клієнтам додаткову цінність. Вони звернулися до нас для розробки сервісу «Кадастрова карта України», де користувачі можуть переглядати інформацію по будь-яких земельних ділянках, маючи кадастровий номер або знаючи його розташування. Також у цьому сервісі можна подати оголошення про продаж землі.

Сервіс абсолютно безкоштовний. Разом із базовою інформацією щодо ділянки, він пропонує замовити додаткові послуги: експертну оцінку, кадастровий план, встановлення кордонів. Це і є послуги, які надає компанія.

Запуск проекту вже в перші півроку дозволили підвищити на 12% кількість нових клієнтів, і ця цифра зростає разом із зростанням популярності проекту.

Частину послуг вдалося автоматизувати, інтегрувавшись із державними сервісами. Перенесення взаємодії з клієнтом до особистого кабінету дозволило скоротити на 25% час виконання заявки.

Подібні рішення можна знайти в будь-якій ніші бізнесу і, як показує практика, за ними майбутнє продажів.

Всеосяжна інтеграція підвищує витрати компанії на CRM у 3,5 рази, але досягається зростання бізнесу в 20–30 %.

Трансформуйся або помри

Сьогодні кожна людина готова скористатися новими функціями, якщо вони дозволять підвищити її рівень комфорту, збільшать прибуток або зменшать фінансові витрати. І саме з такої точки зору треба розглядати те, що можна отримати шляхом діджиталізації. Впровадження нових методів дозволить розширити кількість користувачів, а значить підвищить ефективність капіталовкладень.

Міжнародне дослідження від McKinsey показує, що 9 із 10 компаній перебувають у процесі діджиталізації. Серед них є ваші конкуренти. Тому навіть якщо бізнес приносить прибутки, довго спочивати на лаврах не вийде. Конкуренція, запити користувача і стандарти галузі продовжують зростати. Якщо бізнес не трансформуватиметься, його просто віднесе течією.

Наша команда з радістю допоможе провести діджіталізацію бізнес-процесів у вашій компанії. Ми проконсультуємо вас і знайдемо рішення, яке буде спрямоване саме під ваші бажання та завдання. Зв’яжіться з нами або залиште свої контакти і ми передзвонимо у зручний для вас час.

Ilya Smyrnov

Author: Ilya Smyrnov

Position: CEO, Business analyst

Biography: Більше 8 років займаюся аналізом бізнесів клієнтів і підвищую їх ефективність за допомогою впровадження IT-рішень.

Дякуємо за ваш інтерес!

Ми з вами зв'яжемося найближчим часом