register

Етапи створення сайту

Назад
24
Січ 2022

Створення веб-сайту включає багато етапів. На кожному з них потрібна експертність та спеціаліст певного профілю. Розробка сайту чимось нагадує будівництво будинку. Будівництво поділяється на різні етапи – заливання фундаменту, будівництво несучих стін, покрівля даху і т.д. Якщо один із кроків пропустити, будинок не збудувати, а якщо й збудувати, то ніхто не зможе у ньому жити.

Якщо розглядати основні етапи розробки сайту, то все працює за таким же принципом. Якщо хоча б до одного з кроків його створення поставитися неуважно або взагалі пропустити, то втрачає сенс вся ідея, адже ресурс не зможе нормально працювати і виконувати своє завдання.

Замовник повинен розуміти, які етапи ховаються за загадковим терміном «створенням сайту», і чому важливий кожен із них.

Основні етапи створення веб сайтів від початку до кінця:

  • постановка завдання;
  • опрацювання та затвердження технічного завдання;
  • розробка макету дизайну сайту;
  • верстка сторінок;
  • програмування функціональної частини;
  • просування сайтів та наповнення контентом;
  • тестування та подальше налаштування;
  • внесення змін.

Також під час створення сайту розробник підключає хостинг і вибирає доменне ім’я. Налаштовується система керування сайтом.

При належному виконанні всіх цих пунктів клієнти отримують продукт, повністю готовий до роботи.
Мета проекту

Мета проекту

Мета веб-студій на початковому етапі роботи з клієнтом – зібрати будь-яку доступну інформацію, щоб допомогти клієнту чітко сформулювати завдання майбутнього проекту. Тому перше питання, яке задається розробником замовнику, це: «Для чого ви хочете створити сайт?».

Найчастіші цілі та завдання, для яких створюють веб-сайти:

  • впізнаваність, залучення нових клієнтів та партнерів;
  • презентація компанії, її діяльності або послуг;
  • продаж товарів або продуктів;
  • залучення цільової аудиторії та перенаправлення на інші канали;
  • організація рекламної кампанії конкретної продукції або бренду.

На цьому етапі, виконавець починає розбиратися в бізнесі клієнта, ставити навідні питання. Він може поцікавитися про: переваги над конкурентами, потенційних відвідувачів і що клієнт не бажає бачити на ресурсі. Це допомагає сформувати поняття, на що очікує клієнт від продукту, і які методи реалізації потрібно використовувати.

Написання технічного завдання

Написання ТЗ

Технічне завдання – документ, в якому зафіксовані вимоги до проекту. Він завжди передує створенню веб-сайту. За допомогою технічного документа визначається, яким у результаті буде товар. Також завдяки технічним завданням зменшується кількість розбіжностей між замовником та веб-студією. Це пов’язано з тим, що ТЗ мінімізує кількість помилок та ризики зриву термінів роботи.

Цілі та завдання сайту визначають структуру технічного завдання. Грамотно складене ТЗ містить такі розділи:

  • опис проекту, тобто інформація про бізнес та цільову аудиторію;
  • цілі та завдання;
  • глосарій термінів;
  • технології, які будуть використовуватися та вимоги до хостингу;
  • детальну структура сайту;
  • вимоги до дизайну;
  • вимоги до елементів програмування;
  • функціональні можливості;
  • опис внутрішніх сторінок;
  • графічний та текстовий контент;
  • терміни здачі проекту.

Після написання та погодження ТЗ можна точно оцінити вартість проекту та назвати точні терміни. Детально про складання технічного завдання ми писали раніше у статті «Чому так важливо скласти ТЗ перед створенням сайту» .
Ми описали етапи розробки ТЗ, користь його складання і та які фінансові втрати може понести компанія, якщо пропустить цей етап.

Коли розробка концепції сайту закінчилася, робота переходить на наступний етап – дизайн.

Дизайн

Дизайн

Спочатку розробка дизайну сайту починається з прототипування. Це схематичне розташування блоків. Прототипування робиться для того, щоб замовник побачив основні елементи сторінок, структуру сайту.

Якщо замовника все влаштовує, розробляється повноцінний дизайн. Тільки на цьому етапі веб-дизайнер малює макети. Він ґрунтується на технічному завданні та відштовхується від усієї концепції сайту.

Основні елементи розробки дизайну:

  • Стиль — сайт розробляється в попередньо вибраному стилі. Не допускається змішування різних елементів, що неодмінно помітить відвідувач;
  • Структура – застосування модульної сітки зробить вміст помітним і простим. Добре структурована інформація сприймається користувачем легше;
  • Об’єкти заклику до дії – кнопки, що закликають зробити покупку, оформити передплату, зв’язатися з організацією, повинні впадати у вічі.

Щоб зробити гарний дизайн, потрібно чітко розуміти цільову аудиторію та її уявлення про ідеальний сайт. Створюючи сайт про турботу за новонародженими, краще не робити його на чорному тлі та із застосуванням гротескного шрифту, адже грудне вигодовування та ванна для купання викликають зовсім інші асоціації. Коли дизайн затвердили, він передається верстальнику.

Верстка сайту

Наступний етап створення – верстка або створення структури html-коду. Для верстки сайту використовуються текстові чи графічні програми. Грамотна верстка має бути:

  • кросбраузерною — правильне відображення ресурсу в популярних браузерах;
  • валідною— відповідність CSS-/HTML-коду зі стандартами W3C.

Верстка сайта

Програмування

Процес програмування – етап, що пов’язує воєдино систему управління, дизайн та інтерфейс сайту. Також «реалізується» логіка порталу, прописуються алгоритми взаємодії користувача із сайтом та взаємозв’язку сторінки із зовнішніми ресурсами. Тобто, на цій стадії розробки дизайн-макет трансформується на повноцінний сайт.

Програміст займається поліпшенням швидкості завантаження сайту, його двигуном, безпекою.

Для того, щоб вебсайт працював з максимальною ефективністю, веб-розробка повинна проводитися з урахуванням можливого максимального навантаження, його структури та організації роботи, а також інших технічних особливостей, здатних внести помітні корективи в стабільність функціонування системи Від цього залежить не тільки відвідуваність та зручність користування веб-ресурсом, але й безпека конфіденційних даних.

Тому особливе значення має те, яка мова програмування буде використовуватися розробниками.

языки программирования

Back-end
Програмісти серверної частини нашої компанії переважно використовують мову Python, яка на думку багатьох експертів сьогодні є однією з найзручніших не тільки для розробників, а й для замовників. Системи, створені на його основі, можна розгорнути на серверах, що працюють не тільки під керуванням Linux, але й під Windows, що забезпечує велику свободу.

Те, що ця мова програмування максимально логічна, зрозуміла і лаконічна, а також включає безліч бібліотек готових рішень, дозволяє істотно знизити вартість розробки веб сайту. Зменшується ймовірність помилок і, відповідно, скорочується час, який необхідно виділити на те, щоб їх вичистити та налагодити роботу всієї системи загалом. При цьому розробник може ще більше уваги приділити підвищенню ефективності взаємодії її функціональних складових та безпеці роботи.

Front-end

При цьому важливі всі етапи створення сайту, а не тільки робота зі створення бек-енду. Серверна частина може бути абсолютно марною, якщо не забезпечити до неї швидкий і зручний доступ з боку користувача. Це завдання вирішується шляхом створення фронтенду – публічної частини, що дозволяє користувачеві взаємодіяти з сервером. При її програмуванні використовується цілий ряд мов, включаючи традиційні HTML і CSS, а також JavaScript, що успішно застосовується і постійно набирає популярності.

Якщо роботу сервера відвідувач може оцінити тільки опосередковано, то користувальницька частина стає помітною відразу ж, як тільки він заходить на першу сторінку веб сайту. Користувач може побачити всі її переваги та недоліки безпосередньо, тому якістю програмування фронтенду теж у жодному разі не можна нехтувати.
Тестирование

Тестування

Розробник тестує сайт у кілька етапів. Чим складніший проект, тим більше часу потрібно на перевірку та налагодження. Основні етапи тестування це:

Підготовчі роботи, що передбачають аналіз ТЗ, вивчення кінцевих макетів та складання плану тестування сайту.

Функціональне тестування що включає перевірку роботи обов’язкових функцій, швидкість завантаження файлів на сервер.

Тестування html/css елементів сайту де перевіряється розташування елементів, оптимізація графічної інформації, валідність коду.

Тестування юзабіліті, тобто оцінка зручності ресурсу для користувачів з різним рівнем навичок та умінь.

Тестування безпеки, що представляє перевірку захисту критично важливих сторінок від зовнішнього впливу.

Тестування продуктивності, що допомагає визначити швидкість роботи сервісу під час напливу трафіку.

Окрім цього, проводиться перевірка шрифтів, помилки 404 та пошук битих посилань.

SEO- продвижение сайта

Оптимізація та контент

SEO-просування — це комплекс заходів, спрямованих на збільшення видимості сайту в пошукових системах за певними запитами користувачів. Існує умовно два напрями методів оптимізації, але тільки при всебічній оптимізації сайт справді може опинитися у топ видачі пошукових систем.

Внутрішня оптимізація
Це те, що можна зробити на самому сайті, щоб покращити становище в пошуковій видачі. Це усунення негараздів з індексуванням, перелінковка, тобто зв’язування сторінок гіперпосиланнями, написання якісного контенту, покращення завантаження сайту, адаптація під мобільні пристрої.

Зовнішня оптимізація
Це те, що можна зробити поза сайтом, щоб підвищити його релевантність. Пошукові системи розглядають усі сайти саме за цим критерієм. Основні методи: реєстрація у профільних каталогах, обмін посиланнями, розміщення статей на інших ресурсах, представництво у соціальних мережах. Це методи, які допомагатимуть сайту зайняти перші позиції у видачі Гугла та Яндекса.

Особливу увагу потрібно приділити контенту. Це підручний засіб оптимізації сайту, що включає текстовий зміст, зображення, аудіо та відеоматеріали, flash-банери.

Контент-наповнення визначає, наскільки успішним буде просування ресурсу серед користувачів. Тому вимоги до вмісту включають унікальність текстів, корисність, грамотну подачу та оформлення, відповідність запитам пошукових системам.

Тестирование

Усунення технічних неполадок

Внесення та обговорення правок – важливий етап розробки сайту. Розробник показує клієнту кінцевий продукт, і той перевіряє: тестує кнопки, оцінює дизайн і логіку подачі інформації. Часто буває так, що замовник може побачити, що десь з’їхав рядок, не витримано дистанції між банерами або стоїть неробоче посилання. Всі свої зауваження клієнт передає розробнику, і вони допрацьовуються.

Всі функції сайту важко протестувати відразу під час передачі його замовнику. Тому WEBCASE надає клієнтам 6 місяців гарантії. За цей час, якщо замовник зіткнеться з якоюсь помилкою, ми усунемо її безкоштовно.

Сложности которые могут возникнуть

Складнощі, які можуть виникнути на етапі розробки сайту

Проходячи всі етапи розробки веб сайту, ви можете натрапити на різні перешкоди. Навіть планомірне проходження всіх етапів розробки сайту не може захистити від збоїв, поява яких не завжди можливо передбачити заздалегідь. Тому з багатьма складностями доводиться боротися вже у процесі їхнього виникнення. Наприклад, можуть виявитися помітні проблеми зі швидкодією або система виявляється зовсім не здатна витримати заплановану кількість одночасних відвідувань. Іноді все йде гладко з підключенням до API.

Кожна із зазначених перешкод може серйозно уповільнити запуск системи, і саме тому в нашій компанії робота організована таким чином, що півтора десятки команд спеціально виділені для того, щоб будь-яке термінове завдання можна було вирішити швидко та з мінімальними хвилюваннями для клієнта.

Висновки
У цій статті ми розповіли про етапи розробки сайту , а також важливі аспекти, які зустрічаються на кожному етапі. Як ви можете бачити розробка сайту складний процес і якщо ви хочете створити сайт, який буде працювати і вирішувати вашу бізнес- проблему, ви можете залишити свої дані і наші менеджери з вами зв’яжуться.

Ilya Smyrnov

Author: Ilya Smyrnov

Position: CEO, Business analyst

Biography: Більше 8 років займаюся аналізом бізнесів клієнтів і підвищую їх ефективність за допомогою впровадження IT-рішень.

Дякуємо за ваш інтерес!

Ми з вами зв'яжемося найближчим часом