register

Які типи сайтів існують?

Назад
04
Лют 2022

ПК

Кожен сайт має мету, яку переслідують розробники та замовники при створенні. Одні інтернет-ресурси повинні продавати товар, інші допомагають співробітникам великої компанії взаємодіяти один з одним, а треті потрібні для проведення маркетингових кампаній. У цій статті ми наведемо докладну класифікацію та розповімо про типи сайтів залежно від поставлених цілей.

Типи сайтів для продажу фізичних товарів чи послуг

Такі проекти відрізняються спрямованістю на продаж товарів. Найчастіше товари або послуги розміщуються прямо на сайті та пропонуються для покупки. Аналогічно, ці види сайтів можуть використовуватися для інформування клієнтів або поліпшення іміджу компанії.

Сайт візитка

Це невеликий сайт, який найчастіше складається із 5-10 сторінок з основною інформацією про бізнес. Головна відмінність полягає у призначенні ресурсу, а саме в інформуванні відвідувачів про пропозиції організації та надання контактних даних. Найчастіше складається з розділів: “про компанію”, інформації про послуги та контактні дані. Сайт візитка чудово підходить для невеликих бізнесів, які хочуть залучити локальних клієнтів: Перукарні, Кафе, Нотаріуси.

Landing Page

Односторінковий сайт, який створюється для спонукання відвідувача до дії: залишити контактні дані або одразу замовити товар/послугу. Переваги полягають у високій конверсії лідів, можливості швидко запуститися та високої гнучкості. Налаштувати сайт можна практично під будь-яку нішу та зазвичай створюються під один товар чи послуг.

Особливістю цього виду сайту є те, що розробники заздалегідь знають, як користувач буде взаємодіяти з сайтом (скролити сторінку вниз) і можуть розташовувати інформацію в правильній послідовності, яка дозволить клієнту повністю зрозуміти цінність продукту/послуги.

Корпоративный сайт

Корпоративний сайт є представницьким центром компанії в інтернеті, який інформує клієнтів про організацію, діяльність та продукцію фірми. Головна метою полягає в побудові іміджу, що запам’ятовується, залученні нових покупців. Корпоративний сайт характеризується великим обсягом сторінок, порівняно з сайтом візитівкою, і нерідко містить особистий кабінет для надання додаткової інформації для існуючих клієнтів компанії.Детальніше про корпоративний сайт

Онлайн каталог

Це вид веб-проекту орієнтований на надання інформації про продукцію компанії. Підходить онлайн каталог для товарів, які не можна відразу купити та вимагають попередньої детальної консультації та допомоги у виборі. Особлива увага приділяється опрацюванню сторінки товару, де мають розміщуватись якісні зображення, детальний опис та додаткові матеріали про товар: інструкція, технічні характеристики, гарантійна угода.

На відміну від інтернет-магазину, сайт каталог немає кошика та можливості можливості онлайн-покупки. Якщо користувача цікавить товар – він може залишити свої контактні дані і з ним зв’яжеться менеджер компанії. Детальніше про сайт-каталог.

Інтернет магазин

Сайт, що призначається для торгівлі товарів в інтернеті.
Інтернет-магазин додатково допомагає збільшити охоплення клієнтів та налагодити продажі не тільки через офлайн точки, але й через онлайн канали. При розробці потрібно враховувати необхідність імпорту та експорту товарів з 1С, додавання знижок на товари відповідно до існуючої програми лояльності компанії. Детальніше про інтернет-магазин

Квіз

Web-сайт, метою якого є отримання особистих даних покупців, через проходження опитування та отримання подарунка або знижки на певну продукцію. Важливо опрацювати подані питання та на основі отриманих даних провести правильно аналітику, щоб досягти результатів.

Промо-сайт

Це сайт, який запускається під акцію, яку проводить компанія. Наприклад, на промо-сайтах можна реєструвати знайдені коди під етикеткою або надсилати свій номер телефону для участі у розіграші цінних призів. Важливий дизайн, створення вау-ефекту. Створюється компаніями як окремий ресурс, навіть якщо портал в організації вже є. Відмінний варіант для впровадження ринку нового товару, сезонних акцій або просування особливих подій. Це можливість виділити певний продукт та збільшити його продаж.

Наш кейс
Приклад нашого кейсу, интернет-магазин з нуля Dinternal

Види сайтів для диджиталізації бізнесу

Такі типи сайтів спрямовані на автоматизацію бізнес-процесів всередині компанії або збільшення ефективності роботи з існуючими клієнтами. Подібні онлай-системи покращують показники бізнесу за рахунок розробки модулів, які спрощують комунікацію всередині бізнесу, ведення звітності, призначення завдань та контроль за їх виконанням. Наприклад, клієнти можуть простіше робити замовлення та відслідковувати акції, а менеджери зможуть не вести кожного клієнта вручну.

Приклад: платформа DHgate, яка дозволяє замовляти китайські товари невеликим гуртом. Імпортери з усього світу можу замовити більше ніж 30 мільйонів товарів, серед яких електроніка, одяг, матеріали, іграшки. Понад 5 мільйонів клієнтів із 227 країн.

CRM-система

Веб система призначена для автоматизації відділу продажів і всіх заявок, що надходять в компанію. За рахунок CRM-системи підвищується ефективність роботи відділу продажів, прискорюється обробка кожної заявки та спрощується подальша взаємодія з лідами.

Також необхідно зробити інтеграцію сайту з CRM-системою, це дозволить організувати централізовану звітність і зручно контролювати кількість лідів, що прийшли, і який відсоток з них конвертувався в клієнтів. CRM система також інтегрується з IP телефонією.Детальніше про CRM-cистему

ERP-система

Комплексна система управління всіма ресурсами підприємства, починаючи від продажів і закінчуючи виробництвом. Ця система необхідна для грамотного розподілу різних ресурсів підприємства міста і правильного планування їх використання. Актуально для компаній з великим штатом та виробничими потужностями, коли вручну контролювати фінансові, тимчасові та матеріали ресурси практично неможливо. Можна автоматизувати управління персоналом, виробництво, логістику, облік.

Корпоративний портал

Створюється закритий від загального доступу інтернет ресурс, який спрямований на оптимізацію роботи внутрішніх підрозділів компанії. Керівництво компанії може бачити, контролювати та вибудовувати структуру відділів компанії.

Впроваджується внутрішня соціальна мережа для швидкого та безпечного спілкування між керівниками, підлеглими та один одним. Перевага у детальному моніторингу та плануванні компанії, можливості інформувати відразу весь колектив, окремий модуль HR для зручного найму спеціалістів. Детальніше про корпоративний портал.

Б2Б – портал

Закритий веб портал, на якому відбуватиметься взаємодія компанії-виробника та його дистриб’юторів. Характеристики товару, наявність та кількість позицій можна побачити прямо на веб-ресурсі, а значить для менеджерів, які хочуть купити товар, буде менше навантаження. При цьому можна відслідковувати аналітику продажу та збирати статистику з дистриб’юторів.

Додається функціонал взаєморозрахунків та електронного документообігу між двома компаніями. У особистому кабінеті видно всю історію взаємодії юридичних, включаючи раніше замовлені товари, використовувані рахунки оплати. Детальніше про B2B-портал.

Особистий кабінет

Для бізнесу на порталі створюється кілька особистих кабінетів для працівників та керівників. Перевага у можливості розмежувати функціонал між людьми, дати певні рівні доступу до інформації та можливостей на сайті. Особисті кабінети дозволяють ефективно працювати у великій компанії, бачити призначені завдання та зустрічі, контролювати виконання плану.

Наш кейс
Приклад нашого кейсу, B2B-портал з нуля для компанії Pnevmat

Типи веб сайтів для отримання комісій із угод

Дані види сайтів є окремим бізнесом, який сконцентрований на отриманні прибутку за рахунок комісії від проведених угод або інтернет ресурс може виступати як гарант виконання зобов’язань усіма сторонами.

Онлайн-обмінник

Сайт, що дозволяють обмінювати фіатну та криптовалюту в онлайн режимі.
На сайті користувачі можуть обміняти валюту на іншу із невеликою комісією. Можливо реалізовано багато напрямів обміну, зокрема і з різних гаманців, банків, криптовалют. Також розробляється функціонал верифікації користувачів із фото з паспортом, які перевіряє адміністратор.

Для роботи необхідний великий резерв коштів, який дозволить проводити операції. Перевагою буде реалізація автоматичного обміну, щоб користувач міг отримати гроші протягом кількох хвилин.Детальніше про онлайн обмінник

Кешбек-сайти

Сайт є сервісом, мета якого полягає в залученні клієнтів до певних магазинів та інтернет-майданчиків. За покупців, які були приведені інтернет-магазини готові платити кешбек, який розподіляється між власником сайту-кешбеку та покупцем.
При розробці важливо подбати про наявність зручного пошуку серед торгових майданчиків. Додавання нової продукції для отримання кешбеку здійснюється через API.Детальніше про кэшбек-сервіси.

Біржі фрілансу

Складний проект, що передбачає зведення замовників та виконавців на одному порталі. Головний функціонал полягає у забезпеченні безпеки та можливості проведення угод між користувачами.

Необхідно надати зручний інтерфейс, який дозволить фахівцям шукати відповідні проекти, а замовникам вибирати оптимальних підрядників. Прибутком є ​​отримана комісія, яка зазвичай становить від 5 до 20 відсотків суми кожної угоди. Біржі можуть бути розроблені для різних ніш: від найму репетиторів у місті до IT завдань.

Дропшипінг-платформа

Відокремлений сайт продає не власні товари, а товари виробника. Створюється портал із каталогом товарів, який завантажується через XML-файл від виробника продукції. На вашому сайті користувач вибирає відповідний продукт і здійснює онлайн оплату. Покупець надсилає необхідну суму грошей на реквізити компанії-виробника. Весь процес прийняття заявки та відправки товару покупцю на компанії-виробнику.

Перевага даної платформи у можливості без своїх товарів чи складів отримувати прибуток із встановленої націнки продукції. Докладніше про дропшипінг-платформу.

Наш кейс
Приклда нашого кейсу, кэшбэк сервіс Сash Returner

Види веб сайтів для продажу платних онлайн послуг

Дані види веб-сайтів дають можливість компаніям заробляти в онлайн режимі продажу своїх послуг. В основному це пов’язано з розміщенням вакансій чи оголошень

Сайти з пошуку роботи

Веб-портал, який дозволяє компаніям розміщувати вакансії, а кандидатам – резюме. Фахівці відгукуються на вакансію та залишають СV, щоб отримати можливість отримати запрошення на співбесіду чи інтерв’ю.
Дохід власника сайту може формуватися виходячи з декількох моделей монетизації: плата за розміщення певної кількості вакансій від однієї компанії, перегляд анкет кандидатів на платформі, платні розміщення. Детальніше про сайти з пошуку роботи.

Дошки оголошень

Сайт, який є дошкою, на якій фізичні особи можуть розміщувати свої оголошення про продаж або купівлю послуг, товарів. Популярні майданчики одержують дохід за рахунок преміум розміщень у верху списку та додаткових комісій, наприклад, за реєстрацію. Перевага дошки оголошень полягає у можливості заробляти на комісії без потреби продавати власні товари.
Детальніше про дошки оголошень

Маркетплейси

Маркетплейс є майданчиком, на якому розміщується велика кількість компаній і виробників, що пропонують товари або послуги, так і покупців готових купити їх продукцію.Перевага у можливості вибрати найбільш відповідний за вартістю та якістю товар, порівнюючи кількох виробників.

Маркетплейс є складним продуктом, де потрібно оптимізувати одночасно дві великі області роботи: клієнтську та продавців. Перевага для власника полягає у можливості отримувати дохід з комісії, не продаючи власні товари. Детальніше про маркетплейси.

Онлайн-школи

Платформа для взаємодії між вчителями та учнями вашої школи. За рахунок цієї платформи спроститиметься контроль виконання домашніх завдань, а також покращиться процес навчання за рахунок гейміфікації. Детальніше про онлайн-школу

Подбор
Наш кейс, маркетплейс Emozzi.

Для заробітку на рекламі

Такі сайти збирають навколо себе ажіотаж, надаючи користувачам інформаційний чи розважальний контент.

Сайт новин

Інформаційний сайт розповідає про останні або резонансні події певного регіону або всього світу. Головна мета сайту у залученні максимальної кількості людей за рахунок оперативної публікації найцікавіших новин. Висока відвідуваність дозволить забезпечити зростання прибутку та отримання грошових коштів за рахунок розміщення банерної реклами, яку переглядатиме кожен користувач. Під час розробки необхідно врахувати майбутню відвідуваність проекту. Детальніше про розробку сайту новин

Інформаційні портали

Даний вид сайту відрізняється від ресурсів новин наданням не тільки інформації про резонансні та повсякденні події. Найчастіше портал має кілька рівнів і може розподілятися за категоріями з окремими сторінками для рекламних матеріалів. На сторінках може бути корисна інформація залежно від розділу. Популярна автотематика, бізнес, політика. Детальніше про інформаційні портали.

Блог

На порталі компанія або окрема людина викладає статті та пости про своє життя або робочу діяльність. Найчастіше ресурс має просту архітектуру і може бути швидко запущений у роботу. Популярний блог використовується для збільшення аудиторії для бізнесу та інших лідерів думок, які хочуть мати додатковий канал для контакту зі своєю аудиторією. Також власник сайту може продавати кілька статей на місяць для розміщення на своєму ресурсі, розміщуючи рекламні матеріали або банерну рекламу.

Агрегатори

Веб сайт, який збирає або агрегує інформацію за певними напрямками (компанії, квитки). На порталі сортується та розміщується інформація та пропозиції від різних компаній та організацій. Працює ресурс як каталог із великою кількістю товарів чи послуг.

Під час розробки необхідно враховувати складності отримання даних, які можуть виникнути через блокування IP-адрес. Заробіток сайту-агрегатора найчастіше будується із комісій за переходи на портали. Також додатковий прибуток може бути за рахунок стягнення комісії за розміщення зверху списку.Детальніше про сайти агрегатори.

Відеохостинг

Веб-сервіс, який призначений для завантаження або перегляду відео. Проект максимальної складності, який відрізняється високими вимогами до потужностей та оптимізації. На порталі розміщуються відеоролики від різних користувачів, які дивляться глядачі, коментують та залишають свої реакції. Під час програвання відео показується реклама, яка є прибутком відеохостингу. Найбільш відомим прикладом є платформа YouTube.

Подбор
Агрегатор криптовалют Сashbackchange.

Для продажу підписки

Дані види веб-сайтів отримують прибуток за рахунок придбання підписки користувачами ресурсу. Перевага полягає у щомісячній формі оплати, завдяки чому теоретичний прибуток можна розрахувати заздалегідь. Найчастіше це тематичні професійні портали чи сайти із розважальним контентом. Як приклад можна згадати Netflix або Megogo, які пропонують за підписку доступ до тисяч новинок та популярних фільмів.

Онлайн-кінотеатри

Онлайн сервіси на яких люди можуть дивитися фільми або серіали у відмінній якості лише оплативши щомісячну підписку. Під час створення проекту необхідно врахувати отримання прав на показ фільмів, створити зручний пошук та оплату, побудувати модель монетизації.

Конструктори сайтів

Спеціальні Saas-сервіси, які дозволяють людям створювати прості сайти у кілька кліків. Постійний прибуток saas-сервісу формується за рахунок розміщення розроблених веб-сайтів на серверах власника конструктора, які оплачуються найчастіше щомісячними внесками. Проект високої складності, потрібна команда розробників та терміни у кілька місяців.

Тематичні портали

Інформаційні портали призначені для висвітлення конкретної теми, яка може часто змінюватись і бути корисною фахівцям сфери. Найбільш простий приклад: бухгалтерський вісник, у якому бухгалтери можуть відразу побачити останні зміни у законодавстві, а також роз’яснення до нових рахунків, проводок, актів. Такі ж портали є актуальними для юристів, банківських працівників, IT фахівців, економістів.

Подбор
Наш кейс- тематичний ресурс з нуля Zaprauka.

Для взаємодії із громадянами

Ресурси для ефективної роботи з населенням від місцевих органів управління та влади. На таких сайтах можуть надаватися як державні послуги, так і важлива інформація, пов’язана зі зміною законодавства країни.

Сайт міста

Державний портал, який знаходиться у відкритому доступі для ознайомлення громадян з важливими змінами у політиці або житті міста. На такому ресурсі зазвичай розміщується інформація про останні зміни в керівному складі органів управління, різні заходи, які будуть проводитися найближчим часом. Додатково може бути міський форум із можливістю отримати допомогу чи щось обговорити.Детальніше про сайт міста.

Портал надання електронних послуг

Онлайн-сервіс, що дозволяє людям отримати державні послуги через сайт або мобільний додаток без обов’язку годинних черг. Можна складати та відправляти петиції, отримувати довідки, записати дитину до навчального закладу. Робити це онлайн набагато зручніше, ніж самостійно ходити по всіх інстанціях. Докладніше про портал державних послуг.

Подбор
Приклад нашого кейсу, інформаційний портал  для Житомирської обласної адміністрації

Резюме

У статті ми розповіли про основні типи сайтів, які існують на ринку. Якщо вас зацікавив певний вид сайту і ви хочете уточнити всі питання щодо вартості або функціоналу проекту, ви можете залишити свої контактні дані і наші менеджери з вами зв’яжуться

Ilya Smyrnov

Author: Ilya Smyrnov

Position: CEO, Business analyst

Biography: Більше 8 років займаюся аналізом бізнесів клієнтів і підвищую їх ефективність за допомогою впровадження IT-рішень.

Дякуємо за ваш інтерес!

Ми з вами зв'яжемося найближчим часом