register

BROK

Єдиний онлайн-центр земельних послуг

Користувач може при натисканні на мапі отримати дані з реєстрів про ділянку, замовити довідки та супровідні послуги, дати або знайти оголошення. Сервіс спрощує купівлю-продаж землі в Україні і приносить замовнику 30 000 цільових відвідувачів на рік.

ЦІЛІ

  1. залучити цільову аудиторію за допомогою безкоштовних сервісів: інтерактивній кадастрової картою і каталогу оголошень
  2. зробити замовлення послуг з потрібних об'єктів максимально простим
  3. перетворити сервіс в єдиний центр по роботі з землею, де можна знайти, купити або продати нерухомість і замовити будь-які супутні послуги

Технічні завдання

  • на карті України відображаються ділянки з Госгеокадастра, земельні аукціони і оголошення про нерухомість;
  • оголошення можна шукати і через звичний каталог з фільтрами і сортуванням;
  • при додаванні оголошення дані з реєстрів заповнюються автоматично;
  • при натисканні на ділянку відображається інформація з Геокадастру;
  • відразу ж можна замовити довідки та послуги з цікавого об'єкту;
  • оплата і доставка оформляється на сайті.

Процесс

Технічне завдання Замовник прийшов з продуманою ідеєю. Завдяки досвіду в своїй ніші - земельних послугах - він чітко уявляв, який сервіс потрібно розробити. Ми розбили мету проекту на технічні підзадачі і записали їх в ТЗ. Команда Проджект-менеджер, backend-розробник, frontend-розробник, QA-фахівець, UX / UI-дизайнер. На перших етапах з нами працював програміст замовника, ми разом працювали над розробкою карти. Структура сайту Структуру сайту готував проджект-менеджер на основі завдань проекту та аналізу популярних дощок оголошень. Вирішили зробити 4 основні розділи: головна з картою, оголошення, послуги та особистий кабінет. Деякі сторінки додали для відповідності вимогам третіх сервісів. Наприклад, щоб підключити платежі через LiqPay, потрібна сторінка про оплату та доставку. Структура послужила основою для розробки інтерфейсу.

Прототип

UI проектували так, щоб було зручно користуватися основними функціями сервісу. Посилання на головні розділи, кнопки замовлення послуг і подачі оголошень вивели в шапку. Посилання на додаткові сторінки помістили в футер. Інтерактивна карта - ключова функція сервісу. Тому її розмістили в центрі. Карту можна наближати, щоб було видно, що цікавить ділянку землі в будь-якій точці України.
Під час прототипування ми активно обговорили і погодили деталі з клієнтом. Більшість елементів затвердили з першого разу. На той момент ми вже виконали понад 100 проектів, тому знали, як зробити зручний UI. Але для деяких дрібниць довелося перебрати кілька варіантів. Наприклад, маркери оголошень на карті спочатку планували зробити у вигляді різних іконок - в залежності від призначення ділянки. Але в цьому випадку при зменшенні масштабу іконки змиваються. Та й замовнику довелося б звертатися до дизайнерів при додаванні нових категорій. Тому вирішили просто виділяти маркери різних груп певними кольорами. Під час затвердження макетів паралельно дописували ТЗ. У підсумку документ виріс з 15 до 50 сторінок. Ми переконалися на власному досвіді, що краще витратити час на докладний ТЗ, ніж залишити простір для різночитань. Інвестиція в гарне ТЗ завжди окупається під час розробки.

Розробка

Весь проект робили вручну. З напрацювань використовували свої модулі для тригерної email-розсилки та SEO-модуль. Попередньо було адаптовано їх під цей проект. Front-end писали на Vue-JS. З бібліотек взяли Multiselect, інше робили з нуля. Використовували чистий CSS3 з препроцесора, але без бутстрапа.
Складнощі При інтеграції з «Суд на долоні» виникла проблема з отриманням даних про судові справи по нерухомості. Повідомили ситуацію замовнику. І він відразу здогадався, в чому криється проблема. Виявилося, що при додаванні нових баз даних в «Суд на долоні» був змінений формат назв справ. Ми змінили код з урахуванням цих змін і синхронізація почала працювати. Ця ситуація показує, чому так важливо постійно спілкуватися с замовниками і виконавцями. Відкритість розробника і залученість клієнта допомагають швидше вирішувати проблеми Нове Кадастр віддає координати 4 крайніх точок ділянки. Ми зробили так, що центр ділянки визначається автоматично, а маркер на карті не виходить за периметр вибраної ділянки. Це не складно, але це нове для нас завдання і корисний досвід.

Результат

Провели інтеграцію з земельним кадастром, OpenStreetMap і Google Maps.

В результаті на інтерактивній карті України проведено межі земельних ділянок. При натисканні на ділянку спливає інформація: кадастровий номер, цільове призначення, тип власності і площа. Додатково можна замовити платні довідки та послуги по ділянці.

Інструменти роботи з картою:

  • фільтр оголошень;
  • пошук за адресою та кадастровом номером;
  • вимірювання відстаней;
  • визначення місцеположення користувача;
  • друк;
  • масштабування;
  • включення шару меж ділянок;
  • спливаючі підказки.

Оголошення

На сайті можна додавати і шукати оголошення.

При додаванні оголошення для кожної категорії змінюється набір полів для введення. Досить вказати кадастровий номер і дані з реєстрів автоматично завантажуються в потрібні поля. Для полів, які користувач вводить сам, є підказки: заповнювач (placeholder) в поле і докладна підказка з правого боку екрану. Для складання і зміни оголошення підключений графічний редактор. Провели синхронізацію з Нацбанком. Коли користувач вказує вартість об'єкта в доларах, еквівалент в гривнях і євро розраховується автоматично за курсом НБУ. Шукати оголошення можна прямо на карті або через традиційний список. Список можна фільтрувати за ціною, площі, категорії і територіальним об'єктам. Значення по територіальним об'єктам отримуємо з державного класифікатора КОАТУУ. Дані надходять через JSON-файл.

Спілкування

З приводу стану замовлень спілкуватися можна з адміном. Стандартні повідомлення про зміну статусу генеруються автоматично. Вони приходять в діалог на сайті і на email.

Користувачі можуть спілкуватися між собою з приводу оголошень. До повідомлення можна прикріплювати фото і скріншоти.

Послуги

Довідки можна замовити, натиснувши на об'єкт, що цікавить на карті, або через розділ «Послуги».

При формуванні замовлення під кожну послугу запитується набір необхідних даних. Їх можна дозаповнити пізніше в особистому кабінеті.

Для оплати послуг інтегрували LiqPay. Модуль доставки зроблений через API «Нової пошти».

Особисті кабінети

Додали реєстрацію і вхід через email, Google і Facebook. Для безпеки і конфіденційності функція реалізована через протокол oauth2. У адмінів сайту немає доступу до паролів і особистих даних користувачів, коли ті входять через соцмережу.

Розділи особистого кабінету:

Історія замовлень. Отримання подробиць по замовленнях і статусами виконання послуг.

Перевірки. Авторизовані користувачі можуть скористатися безкоштовними послугами: перевірка документа ДЗК та перевірка за рішеннями суду. Судова перевірка реалізована через інтеграцію з сервісом «Суд на долоні».

Оголошення. Інформація про оголошення користувача. Тут користувач управляє статусами і продовженням терміну дії оголошення.

Повідомлення. Спілкування по замовленнях і оголошенням.

Налаштування. Редагування персональних даних та адреси доставки.

Марченко Сергій

про взаємодію через особистий кабінет на сайті:

Наявність особистого кабінету користувача на сайті дозволяє нам спростити облік кількості та видів замовлень, всі замовлення здійснюються користувачами без нашої участі, також ми максимально намагаємось відійти від телефонних консультацій та переговорів. Також особистий кабінет дозволяє користувачеві створювати замовлення, відслідковувати стан їх виконання та оплати, завантажувати документи, що формуються в результаті виконання замовлення. Це все дозволяє приймати одночасно декілька замовлень за участі одного адміністратора сайту (при телефонних замовленнях звичайно таке неможливо), а потім пакетно їх виконувати. Що стосується статистики в економії часу, то ми також її не вираховували, так як немає відправної точки, і порівнювати такі замовлення з «аналоговими» абсолютно некоректно, адже старий телефонний метод звичайно буде програвати з великим відставанням.

Наявність особистого кабінету користувача на сайті дозволяє нам спростити облік кількості та видів замовлень, всі замовлення здійснюються користувачами без нашої участі, також ми максимально намагаємось відійти від телефонних консультацій та переговорів. Також особистий кабінет дозволяє користувачеві створювати замовлення, відслідковувати стан їх виконання та оплати, завантажувати документи, що формуються в результаті виконання замовлення. Це все дозволяє приймати одночасно декілька замовлень за участі одного адміністратора сайту (при телефонних замовленнях звичайно таке неможливо), а потім пакетно їх виконувати. Що стосується статистики в економії часу, то ми також її не вираховували, так як немає відправної точки, і порівнювати такі замовлення з «аналоговими» абсолютно некоректно, адже старий телефонний метод звичайно буде програвати з великим відставанням.

Мобільна версія

Дизайн сайту - адаптивний. Верстка змінюється, в залежності від розміру екрану пристрою. Сервісом зручно користуватися з ПК, ноутбука, планшета і мобільного. Це стандарт для всіх наших проектів.

Адмін панель Щоб замовник міг самостійно додавати сторінки і налаштовувати типи оголошень, кастомізувати під проект адмін сторінку Django Admin. Після додавання блогу, адмінка знадобиться для регулярної публікації матеріалів. SEO Розкручуванням цього проекту займаються наші партнери. Але ми заклали деякі можливості для оптимізації просування. Розроблений нами SEO-модуль генерує мета-теги на основі інформації з оголошення. Наш сеошник допоміг зробити XML-карту сайту. У ній вказані пріорітети індексації сторінок і інші параметри для пошукових роботів. В результаті менш ніж за рік в індекс Google потрапило 3500 сторінок. Інші модулі Тригерна розсилка. Використовували модуль своєї розробки, адаптувавши його під проект. Користувачам приходять електронні листи при зміні статусу заявки або нові повідомлення. Додали можливість імпорту оголошень.

Замовник поставив завдання реалізувати тільки необхідні функції і запустити проект в мінімальний термін. Що ми і зробили. Під час розробки у нас виникло кілька ідей розширення можливостей сервісу, зокрема:

Розділ «Корисні матеріали» для розкрутки сайту. У ньому будуть публікуватися новини, аналітика і тематичні статті.

Рекламний модуль з платними опціями в оголошеннях.

Замовник схвалив ці пропозиції і ми запланували раунд апгрейда «Феодала» на березень 2020 го.

Інформація щодо проекту

Тип проекту:Інтерактивний каталог оголошень і довідковий сервіс
Галузь:Нерухомість:
Період:Березень 2019 - Квітень 2019
Стек:JavaScript / Vue.js, Python / Django
Дивитися сайт

Дякуємо за ваш інтерес!

Ми з вами зв'яжемося найближчим часом